Sunday, January 16, 2011

Mereka (2)

Assalamualaikum...

Haloo.. man hunak? haha..
Yeah~ kita dapat jumpa lagi. mesti kowang dah tak sabarkan nak baca apa yang aku nak merepekkan jadi kerepek untuk entri kali ni? sabar ye para peminatku...haha

kalau yang lepas, aku dah perkenalkan watak2 utama BM112 untuk season 1 kat jengka ni, kali ni aku nak perkenalkan watak2 utama untuk season 2 dan seterusnya pula. haha.. lets the drama begin...
~ramai complain gambar dowang tak smart.. hei, nasib baik aku tak letak gambar kowang tengah tido. biarlah aku je yang gelak bila tgk gmbar tu. hahaha...

ANWAR IBRAHIM
King of Merepek..haha

huh, yang ni memang takut nk buat explanation. nanti kena saman.hahaha... unik kan nama dia? kami kawan2 dia yang tersayang hanya memanggilnya sebagai Nua. tapi jangan risau, dia ini memang berbeza dengan empunya nama yang lagi satu tu.. agak2 nye la. hahahaha... aku start kenal dia waktu semester 1. waktu tu kitowang dijodohkan untuk satu kumpulan dalam family day. berjoget2 kami di pentas. haha.. itu aje la. lepas tu waktu sem 3, kami ditakdirkan pula menjadi roomate yang sejati.wakakaka..
dia ni berasal dari Raub... mempunyai moto lagenda hijau. hampir semua barang dia warna hijau. fanatik kot. mamat ni ada tabiat pelik pagi2, tapi biarlah aku je yang tau... (and maybe certain people too..hahaha)
Anak berapa?
Disebabkan tabiatnya yang aku je tahu itu, aku  rasa boleh la kot mencecah 10 orang. huahua..
Pekerjaan?
dia cakap nk jadi tentera, tapi aku rasa dia lagi sesuai untuk jadi KAUNSELOR. sebab apa? dia kuat gle merepek. untunglah orang yang ada masalah jumpa dia, at least terhibur.haha
Kawen bila?
aku rasa esok lusa pn dah boleh kawen. ada sahaja wanita yang merapatinya. my first time kan Nua? hahaha...
~Nama anak nanti letaklah Mahathir... dapat Mahathir bin Anwar Ibrahim...semat siot...xD

EZZUL SYAFIQ
ABang kasanova..wakaka

Manusia ini sangatlah pelik dan perasan western... haha.. mengapa? oh, perhatikan dialog ini.
" Nama kau siapa? "
" Nama aku Ezzul Syafiq, panggil Jumie..."
ces, nama nak mat saleh jer. haha..bukan apa. dulu waktu mula2 bibit perkenalan kami, aku jenuhlah nak cari siapa Jumie tu. aku ingatkan Jumie ngn Ezzul tu dua orang yang berlainan. hantu btul. mamat ni sangat romantik. nk tau kenapa? shhhh~ hahaha..
tempat tinggal? tak yah cerita... nanti kowang bengang. dia duk kat Temerloh jer. TIAP2 minggu dia balek umah. oh my mama....!  rindu mak lah tu. wakakaka..
Anak berapa?
seorang je kot. itupun dengan pelbagai 'teknik'..haha..tapi rezeki, siapa yang tau..xD
Pekerjaan?
PENYANYI kot... bernanah telinga dengar dia nyanyi dalam bilik.hehe..
Kawen bila?
Wah, soalan cepumas ni. sebab koleksi awek dia banyak, lambat kut.hahahhaa..
~Jangan permainkan wanita..haha..(akan ku korek rahsiamu smpai dapat..hahaha )

HAFIZUL FIKRI
JBJ...!! autograp plis..

Justin Bieber Jengka...!!!! hahaha.. kenapa Justin Bieber? aku pun tak tahu. haha.. tanya lah mereka yang pakar. kalau muka? umm, mmg tak kena. badan? lagi la kot.. hehe..nama manja a.k.a comel dia Pijoe. seorang lagi ala2 mat saleh. cuma letak nama yang kemelayuan sikit. Fizul ke, fikri ke..xD
aku kenal mamat ni secara intim waktu part 3.. untunglah bilik dak Banking dekat2.. dapatlah aku mengeratkan silaturahim. yang kesiannya, ada kawan aku ingat Pijoe ni dak CS.. tak bley bla..haha
Pijoe ni berasal dari Maran. anak bomba tuh...!!! jangan men2.. Setakat apa yang aku kenal dia, mamat ni baik and nice lah.. sesuai kalau nak buat adik ipar..haha..
Anak berapa?
anak bomba kena 'kuat'... jadi, 15 orang lah..haha..
Pekerjaan?
PENARI BALET... yeah~Justin Bieber kan terer menyanyi ngn menari. tapi sebab versi Jengka, kena lain sikit.hahaha..
Kawen bila?
sebab feymes, kawen lambat kot.. gosip..gosip..xD
~tergolek sebab bayang Pijoe menari balet sambil pakai pakaian penari balet..hahahahhaha..!!!

MOHD ZUHAIR
Comel ke? hahaha

ini satu geng dengan Jumie.. mat saleh celup datang dari Alaska..nama konon kiutnyer ialah Jerry. seram sejuk aku. kenapa Jerry? mungkin sebab dia peminat setia cerita Tom and Jerry tuh. takpun, memang dia ada celup2 mat saleh. tnya empunya badan eh.. sorry to say okay Jerry. Sumpah 1st impression yang aku ada dekat kau waktu part 1 dulu amat buruk. aku ingat kau ni memang pure gengster lah. lepas tu dengan kaki patah waktu part 2. aduh, memang bukti yang sah dan sahih..sama macam Pijoe, kami berdua intim waktu part 3.. thanks to u la UPK... bila dah kenal, barulah tahu yang mamat ni rupa2nya baik. boleh kata amat baiklah. menurut perintah..bagus2..hehe..
mamat ni asal Keratong.. sumpah aku tak pernah nama tempat tu sebelum ni. sorry, saya orang bandar..haha.. guwau eh. actually dia tua setahun dari aku, tapi mcm muda kan? sebab dia macam budak2 kot. suka perasan comel.hahahhahaha..
Anak berapa?
12...sebab ada ciri2 ayah penyayang..! tapi dengan 4 bini..haha
Pekerjaan?
tolong lah jadi NURSE...! sebab dia baik and caring gak la..sesuai la..xD
Kawen bila?
belajar dulu eh Jerry. kawen waktu umo 27 tau..
~Abang NURSE.. i sakitlah..awwww..hehehehe..


MOHD NAZMIE
Makwe mana..wakaka

nama taff nyer Mat Kedah? sekarang ni orang duk cari nama manja pelik2 jer.. mat kedah. sebabnya? dia dari Kedah.. kalau dia dari Sarawak? Mat Sarawak lah? hahaha..mamat ni pun satu kategori dengan Pijoe ngn Jerry. aku kenal dia waktu aku part 3.. walaupun biliknya jauh di bawah, tetapi bilik aku sudah seperti menjadi seperti biliknya..haha.. aku hanya tersenyum dengan penuh kemanisan menerima tetamu..hahahha. mungkin sebab dia satu geng dengan Nua, dia pun ley tahan gak kuat merepek nyer. dia ni pun banyak cakap. aduh, ada je benda dia nk cakap. ley geng ngn Am lepas nie.hahahhaa.. kuat perli aku lak tu.hehe
seperti nama manja nyer, dia berasal dari Kedah.. Sungai Petani. nasib loghat tak pekat. kalau tak, ishk2... mamat ni seorang Jawatankuasa Perwakilan Kolej (JPK) yang 'berjaya'..hahahha.. minta je kupon dkat dia..hahahaha..
Anak berapa?
5 cukup..tayah gatai nak ramai2.. kesian dekat tutttt..haha
Pekerjaan?
aku teringin nak tengok dia jadi WAKIL RAKYAT. gaya dah ada.. bila lagi.haha..
Kawen bila?
tgk status FB, dah 'bertunang'...so, kawen esok je la..cepat sikit dapat anak..ooops..haha
~nk buat nickname aku Mat Gombak la..tanak kalah ngn ko.haha



SYED ABDUL RAHMAN
makan..makan..

last but not least, antara mamat dan kenalan aku yang baru juga. nama glamor dia Arab. adalah kaitan gak. boleh jugalah jumpa huruf A, R, A, B dalam nama dia tu.hahaha.. aku knal dia part 3.. dia sama kes dengan Jerry. 1st impression aku, mamat ni gengster abeh. tapi mmg gengster pun.hahaha.. tadelah..dia baiklah. penuh dengan nasihat didada. slalu dapat nasihat walaupun kadang2 merepek.haha..nasihat dia yang paling berkesan dihati waktu aku hilang RM1000 dulu..xD kuat main mamat nie. kalau kuat belajar kan bagus..ishk2.. Arab ni atlit UiTm..wah, main futsal lagi tuh. sonok ada kawan cam dowang nie..
Arab ni berasal dari Melaka. dekat jer dengan Sufi. untunglah..dapat tumpang nanti.hehe.. dia dah janji nak belanja aku makan sambil bercuti kalau aku dapat Anugerah Naib Canselor nnt. wah, makin semangat aku.. i lap u la Arab..haha
Anak berapa?
4 cukup la Arab.awak tu walaupun atlit, tapi busy..nnt jarang jumpa anak.hhehe.
Pekerjaan?
USTAZ..yeah, suara dia sedap. menyanyi sedap, baca Quran Insyaallah sedap..
Kawen bila?
jadi Ustaz ada Master dulu tau baru kawen..xD
~nnt aku belanja ko kalau ko dapat dekan sem ni okay...xD


okay la. itu aje la kot. aku hanya ley wat entri untuk sape2 yang aku ada gmbar dia.hehe.. next maybe untuk yang gegerl lak.
so, i'll see you soon...
tata tutu titi tete toto..
assalamualaikum..


~12.03 tghari
~nk mandi tade air... :(

No comments: