Monday, January 10, 2011

Bila FACEBOOK sudah tiada...

assalamualaikum...

What the tuttt... oh my tutttt... is it true tutttt...?
apa yang tutttt ni? adeh2... 
aku rasa kowang semua mesti faham kan apa yang aku nak cakapkan ni.
of course lah kowang faham, tajuk pun dah terang2 kat situ.hahaha..
~tak dapat menerima kenyataan...

angin sepoi2 bahasa ada mengatakan yang FACEBOOK akan ditutup nanti. 
betul ke? bila? Kenapa? oh tidak....!
chill... aku bukannyer pengasas muka buku ni. so, aku memanglah tak tahu apa cerita sebenarnya. kalau ikutkan angin sepoi dalam link yang dah bersepah2 dekat ternet ni, dowang cakap si zegebeg tu dah tak larat nak manage semua tu. siap minta kita ambil balik gambar2 or maklumat yang agak2 penting. main lari gitu je? 
~kenapa nama dia susah sangat nak sebut. letak lah Si Gegerl ke, Ali ke, Timah ke... kan senang!

menurut info yang didapati daripada gossip seeker seluruh dunia, lagi2 dekat Jengka yang permai lagi terceruk ni, FACEBOOK akan ditutup 15 Mac nanti. so, kita ada lebih kurang dua bulan je lagi untuk beromen mesra, beramah mesra, bersapa mesra di muka buku ni. adeh2..
jadi, aku nak buat satu ramalan, apa yang akan jadi selepas 15 MAC bila FACEBOOK ni dah tutup...

1. Tunjuk Perasaan....!
Yeah~ suka lak bila ada tunjuk perasaan macam ni. haha... tapi jangan salah sangka yer, aku bukannya orang yang menggalakkan benda2 macam ni terjadi. seperti yang sedia maklum, ini hanya RAMALAN.. xD
huh, cuba bayangkan satu dunia buat mogok. sebabnya?
FACEBOOK dah ditutup...
jadi, apa msalahnya? memang ada masalah. masalahnya FACEBOOK dah tutup. oh, betul ke dah tutup? ces, bukan ke kita memang bincang pasal ni? haha..
bila ada tunjuk perasaan macam tu, mesti ada banyak slogan ngn papan tanda yang dowang buat kan? agak2 apa eh dowang tulis?
FACEBOOK ialah nyawa kami !!!! ( tettt, okay je hidup tak mati lagi... )
FACEBOOK tempat kami berconnecting !!!! ( tettt, tarzan kat utan tu okay je boleh konek2 ngn binatang tade FACEBOOK )
kami dah addict dengan FACEBOOK !!!!! ( baguslah, boleh buka pusat serenti baru..haha )
~Siapa yang nak pergi mogok tu jangan mandi awal2 sebab nanti konpem kena siram air ngn bomba. dapat jimat bil air..xD

2. Pengasas MySpace, Friendster, Tagged tersenyum....
kenapa lak dowang nak senyum? oh, semestinya dowang akan tersenyum sebab pesaing terhebat dowang bakal takde. aku rasa mesti sekarang ni dowang da perah otak mcam perah kain basah, fikir macam mana nak cantikkan lagi dowang nye laman sesawang soSIAL tu.. haha.
kowang nak pindah ke mana pula lepas ni? kalau dulu Myspace kan? best lagi ke benda tu skrang? nth2 kowang pun da tak ingat kan id ngn password nak masuk.haha...
Twitter ngn Skype pun ok gak. tapi, ramai ke yang reti pakai? ummm..
~teringat zaman muda2 dulu. sanggup pergi cc semata2 nk buka Myspace... 

3. Ekonomi Malaysia mundur...
aik, apa kaitan antara FACEBOOK ngn ekonomi Malaysia ni?
chop! memang ada kaitan. kalau kowang perasan, kebanyakan syarikat promote barang2 dekat FB kan? tapi, kalau FB da tutup? macam mana pula? kita pakai merpati aje la..haha..
sekrang, tak ramai yang rajin tengok TV, byk yang online jer... jadi, iklan kat TV pun tak membantu sangat aku rasa... zegebeg ni saje je kan? eh, geram lak aku..haa, da emo da nie...xD
~kau dah kutip duit bersepah2, senang2 je kan nak tutup...ishk2..

4. Internet ngn Broadband macam dah takde guna...
aku rasa peratus sebab kenapa orang pakai internet adalah sebab nak FACEBOOK. tol tak? kalau FB dah takde, memang ternet pun macam dah takde guna. apa? kowang ada ke penah dengar owang beli ternet sebab nak hantar email? oh, so lame.. haha..
baik pos surat jer.. nampak sikit tradisional kemelayuan nyer. 
~nak buat apa dengan BerukBand ni...? Fb dah tade... :(

5. AKU tak tentu arah....
ni sebab yang paling mahal dan paling bersebab. oh... mcm mana aku nak kontak2 ngn kawan2 aku? mcm mana aku nak tayang gambar pelik2? mcm mana nak bergosip ( aku tak ske gosip yer..xD )? macam mana nak PROMOTE BLOG ( yang paling penting...)?
aduh, lepas ni kalau nak kontak2, kene lah habikan kredit HP. nak chat, kena lah guna YM balek. nak tayang gambar, kenalah pos dekat surat khabar... 
nak gosip? sambil berak or mandi pun ley gosip ngn owang sebelah..haha..
nk promote blog? buat ala2 pilihan raya boleh? haha... xD
~mcm nak suruh aku focus study jer...

itu aje lah kut. so, lepas ni pandai2lah kowang hidup ye tanpa FB nie.. alaa, chill lah. FB je.. FB je... FB jee... Waaaaa.. FB da tade...sob2.
ASWAD, relax.. kita kan ada Pos Malaysia. sokonglah produk tempatan. yeah~ itulah mesejnya. hehe..

i'll see you soon.
tata tutu titi tete toto.
assalamualaikum

~2.34 petang
~ tgh tahan kencing sbb nk wat entri baru...haha..xD

1 comment:

Unknown said...

ala.. ko kn kwn rpat zegebeg tu.. ko g la dscuss2 ngn die.. planning tuk msa dpan.. muahaha