Saturday, January 8, 2011

KALAU aku pengarah kampus...

assalamualaikum...

ASWAD gila kuasa...!!! 
oh tidak...! jangan sesekali walau terlintas di kepala otak kamu yang ASWAD gila kuasa.haha
ini bukannya slot untuk memberitahu semua orang yang aku ini gila kuasa, tetapi untuk memberitahu semua orang apa yang akan jadi KALAU aku ialah seorang Pengarah Kampus UiTM Jengka, Pahang...
~Datok, saya rasa datok dah ada pesaing.. hehe  ( gelak jahat )

mesti kowang semua pernah at least beranganlah yang kowang semua ni someone dalam komuniti dekat Malaysia ni. betul kan? yeah... aku dah agak yang aku ni psikik. haha..
shhhh~aswad dah start  merepek. tumbuk dia. dush!! 
Awww... okay, back to the topic...xD

hari tu aku sembang dengan kawan2 aku, which is one of my good fren here. entah macam mana, daripada tajuk shopping dekat pasar rabu, kitowang ttbe gaduh pasal susur gajah. huh, semuanya gara2 makanan yang bersepah2 kitowang beli.haha..
xpaham? bagus! itu menunjukkan anda manusia yang normal kerana kalau kowang faham, sah  kowang lah yang ada kuasa psikik ni.haha...
~selalu berangan ada kuasa boleh baca fikiran orang. 

1. Letak gambar aku besar2 dekat pintu masuk utama...
yeah, itu ialah antara perkara pertama yang aku nak buat...! pergh, mesti smart lah kalau gambar aku tengah sengih macam iklan gigi tu terpampang dekat pintu masuk. confirm  ramai orang yang teringin nak daftar masuk uitm. hahahhahaa...
huh, mesti ramai yang bangkang kan? mesti kowang fikir aku perasan kiut, hensem, macho semua kan?
Yeah~ aku dapat baca fikiran kowang lagi. hebatlah aku ni..haha
come on, aku kan sekarang 'pengarah kampus'... so,  apa salahnya aku buat macam tu kan? hehe

2. Tanam pokok sebanyak2 nyer...
saya ialah seorang pencinta alam sekitar. pernah dulu nak ambil kejuruteraan alam sekitar. konon2 nye nak buat satu kwasan yang hijau je pemandangannya. tapi, tettt...!!! rupa2nya aku salah tafsir program tu and  aku sebenarnya tak berapa nak layak sangat ambil program tu.
~Bio, chemist, fizik, addmate slalu fail. kalau lulus pun tak lebih 45 markah.. sob2..
nanti, aku nak biarkan hampir 90% kawasan uitm ni  penuh dengna pokok. wah, mesti cantikkan? kita gantikan semua bangunan dengan pokok. kelas semua atas pokok. perpustakaan dengan hostel semua atas pokok.
tahniah ASWAD, kamu memang seorang yang berfikir secara kreatif dan kritis. trimas2..
~Lepas ni dah takde Dewan Serba Guna, kita ganti Pokok Serba Guna.. haha.. barulah ada gaya tarzan sikit.. oooooooo!!!!

3. letak Zoo kat dalam uitm.
betul2... saya juga seorang pencinta haiwan. tapi aku nak letak haiwan yang aku rasa best je dekat dalam tu. kita buat zoo untuk haiwan2 yang takde dalam zoo dekat seluruh malaysia ni. nak? 
baguslah tu. lepas ni kalau kowang cakap kowang study dekat uitm jengka, mesti dowang semua akan cakap macam ni :
ooo, universiti zoo tu ke?
hei, jangan mengamuk! patut kita banggalah. kita the only university yang ada zoo ngn menjaga alam sekitar. kalau tak dapat pengiktirafan, tak tahulah..
~kita simpan riang2 nak? mmg maskot jengka tu. selain cik B...


4. Buat kuota lelaki 75%... 
tettt...!!! one more time, aku akan dibangkang. lagi2 oleh kaum hawa yang comel kiut miut lagi menawan itu. sabar2...ada sebab kenapa aku buat macam ni. untuk kebaikan kowang juga. 
what? kowang cakap takde kebaikan? kowang cakap nanti kowang tak dapat nk belajar dekat U?
relax... kan aku da cakap yang aku ni seorang yang berfikir secara kreatif dan kritis.hahha 
~suka puji diri sendiri... sbb takde orang nk puji aku.. sedihkan.. :(
kalau aku buat macam ni, kaum hawa juga yang untung. ni antara sebab dia:
1- nanti ramai lelaki yang pandai. walaupun sebenarnya takdelah pndai mana, tapi sbb graduan uni, mstilah pandaikan? hehe.. kalau gegerl yang ramai, kowang nak ke bakal suami kowang just lepsan SPM jer? takmo kan? paling koman kenalah 'Pengarah Kampus' cam aku kan? haha...xD
2- dapat kurang isu curang. haa, sebelum ni nisbah lelaki : gegerl ialah 1 : 4 kan? kalau aku buat macam tu , dia akan jadi 3 : 1 ( gegerl juga yang akan jadi rebutan nnt. tak best ke? hehe  )
~ tapi nnt aku dah tak jadi rebutan, sebaliknya kena rebut rebutan owang lain.. waa...

5. takde Teknologi dalam universiti.
hahaha... cuba bayangkan kita belajar macam dalam zaman batu. huh, seram aku. 
chop!! ini bukkannya bermaksud takde langsung. komputer, henpon tu semua ada la.. apa yang takde, just  kenderaan ngn air cond jer... sebab itu antara penyumbang kepada pncemaran alam. 
kalau takde, macam mana nak survive???
apa susah, mcm yang aku da sebut dekat atas, aku kan nak buat u ni 90% pokok. itu air cond semula jadi. knpem sejuk da. tak payah kipas pun aku rasa. tambah2 lak kalau hujan.. tak payah nak pergi kutub utara, kat jengka pun dah sejuk gila tuttt...
kenderaan? come on, kita kan ada zoo? pakai kuda, lembu lah nak pegi kelas. nak buat memo, kita pakai merpati. haha..nak pergi kelas, kita gayut lah macam tarzan selalu wat tu..hahahhaha..
~dah tak sabar dah ni nk jadi pengrah kampus wannabe..haha

itu aje lah kot antara apa yang aku akan buat kalau aku jadi 'pengarah kampus'.. nanti, kowang sokonglah aku yer.. manalah tahu ada rezeki nak jadi . tp kne abes  study dulu. baru part4 ASWAD.. haha..
p/s : Dato' jgn marah yer.. saya berangan je ni..hehe

'i'll see you soon .
tata tutu titi toto tete..
assalamualaikum.

~2.32 petang
~ baru nak lunch.. lapar..

4 comments:

Unknown said...

aswad gilar lah. smpai mati aku sokong ko.. hahaha... aku nk sgt tgk mcm mna lah tadbiran ko nnt. hahahah

Eerul Eezuan said...

haha..bagus2..ada sokongan da nie..haha

Anonymous said...

banyak nyamuk!!!!!!!

Anonymous said...

kalo aswad jd pngarah kmpus,aku xkn anta ank aku g uitm...hahaaaa...hancusssssssss.....