Wednesday, January 12, 2011

Mereka (1)

Assalamualaikum...

yeah~ aku da kembali ke alam blog untuk merepek.hahaha... dah dapat banyak pesanan agar berhenti merepek, tapi aku tak dapat berbuat sebegitu kerana aku sudah sebati dengan kerjaya aku.haha.
cakap pasal kerjaya, entri kali ni ada dua motif utama. satu aku nak perkenalkanlah my beloved friends dekat Jengka Khazanah alam ni. dan satu lagi aku nak cuba meramalkan apa yang akan jadi dengan dowang 10 tahun lagi. memang kepakaran aku la kan nak buat assumption macam tu kan? hehe..xD
so,apa lagi. jom kita skrol.....! haha

ISANUL ILHAM
suka wat gaya..haha


unikkan nama dia? yes, nama dia memang unik. aku waktu mula2 dapat tahu nama dia, ingat dia main2. haha...nama geli2 dia ialah Am. Dia amat pantang kalau ada orang panggil dia Isanul. Kenapa? tanyalah dia sendiri. aku pun tak tahu. aku hanya menurut perintah.. xD
mamat ni berasal dari Kajang. tak abeh2 promote Kajang dia. Tesco pun dia promote. haha...dalam kelas LAW hari tu, pensyarah aku promote lak Penjara Kajang. makin kembang badan dia yang kempis tu.hahaha..
Bila Kahwin?
aku rasa waktu umur 29 kot, sbb tak pernah nampak mcm ada unsur2 percintaan kat sini.haha..
Pekerjaan?
aku rasa dia akan jadi PEGUAM. yeah~sbb dia amat terer berpotpet dan mencari 'informasi' yakni bukti2..haha.. tak pun jadi penyampai radio.
anak?
sorang je kot. itupun bertungkus lumus wat overtime malam2..hahahahahaha! Tak nampak ciri2 ayah penyayang.haha
~paling koman pun dia akan jadi empunya suara dekat bank tu. nombor berikutnya, kosong, kosong , tujuh.....hahahaha...xD


NAZAR AMIR ZULRAHIMI
imaginasi yang pelik2..


nama dia ni amat panjang. pernah pensyarah aku tersalah anggap ayah dia one of the student juga sebab kalau gabung nama dia ngn ayah dia, memang kena amek dua baris dekat attendance list tu.haha.. nama kiut miut dia Naja @ Ja... baru2 ni macam dah nak jadi Amy.. awwww~
mamat ni sedara jauh yang takde kaitan dengan Siti Nurhaliza. katanya, rumah dowang dekat jer. jadi, sah2 dia orang Kuala Lipis.
Bila Kawen?
habis je Degree... sebab dia ni macam gatal2 sikit.hahaha
Pekerjaan?
pada pendapat aku, dia ni sesuai jadi GURU TADIKA. kenapa? sebab dia mahir gila buat corak dekat nota. kanak2 mmg suka warna-warni ni...xD
Anak?
tenaga batin dia tak dapat dianalisis. mungkin lebih sepuluh.
~kesian bini dia... haha


MUHD SUFIYUDDIN
Abang kateng..haha


wah, dengar nama pun dah macam alim2 gitu kan? jangan terpedaya tahu tak. hahaha... mamat ni payah betul nak gerak dia tidur. bayangkan, jam loceng dia tu dah berapa kali bunyi, dia tak bergerak sikit pun. orang sekeliling dia yang terbangun. siapa lagi, aku la tuh..haha
nama glamor dia Sufi. dia ni berasal dari Melaka. yeah~ bandar bersejarah tu. tapi tak tau lah sejarah dia dapat berapa.hehe... dengar2 cerita, dia ni anak tauke kedai makan seafood. nyum2... makan!!!! yang best tentang dia ni, kadang2 dia ni brani kalau suruh ckap apa2 dekat depan orang ramai. walaupun kadang2 gak annoying. haahha
Bila Kawen?
Entah2 tahun depan..sngat utuh dengan awek dia sekarang nie.haha
Pekerjaan?
aku rasa kalau dia jadi AHLI GUSTI mesti best. badan dia? tak yah cakap lah. cuba bayang sendiri. haha..
anak?
kalau ahli gusti, agak2 'kuat' tak? hahahaha... kalau aku dengar anak dia 20 pun aku tak terkejut..xD
~kalau betul 20, jangan datang raya rumah aku tau..haha


MOHD HANIF
Raja Gedik...! ahha


mamat ni? kalau boleh, seminggu pun tak abeh cerita pasal dia nie. jadi, buat pendek2 jer la.. nama konon manja dia Anep. mamat ni waktu 1st kenal, aku rasakan dia ni sangat lah menyampah. kalaulah aku boleh bagi tapak tangan, dah lama aku buat. tapi sebab aku kan BAIK, so,aku hanya tersenyum.haha.. sebab apa? sebab aku ingat mamat ni gengster dulu. suka kacau owang. tapi rupa2nya...dalam hati ada taman. bersepah2 bunga..haha.. takpe nep, aku simpan rahsia kau..xD
mamat ni asal Kuantan. Permatang Badak kalau tak silap. dia suka buat aku jadi kuli dia. haha.. smpai mcm2 personal detail dia aku dah tanam dalam kepala otak nie. ishk2...
Bila Kawen?
40 kot? mcm gigolo jer..haha.. gatai sungguh...
Pekerjaan?
Gigolo? walaupun itu mungkin ya, tapi aku rasa dia akan jadi RECEPTIONIST yang berjaya, sebab dia suka buat sengih gatal dan mengada lagi menyampah dia tu.hahahahaha.
Anak?
waktu 40 tahun tu, mcm tak mampu jer. kan anep kan? haha.. tapi 4 orang kut. adalah ciri2 ayah mee tali sikit...xD
~Thanks kat akak ko sebab bagi info...hahahhaa..xD


MOHD HAFIZ
Unity okey...haha


nama feymes dia Apis. dia ni dulu aku tak berapa kenal sangat and aku kalau boleh memang nak elak dari jumpa dia..haha..jahatkan? bukan apa, senyumlah sikit. aku ni kalau orang tak senyum kat aku, aku agak dia tu gengster ke, sombong ke... tapi rupa2nya tidak. boleh tahan gak mamat ni. siap rasa nk hempuk.hahaha..apa yang best? dia ni kalau dah determine, memang dia akn wt sungguh2. lagi2 bila dia belajar. walaupun kadang2..kan apis kan? ahhaa.. tapi kalau konsisten, dekan owh....!!
mamat ni asal Sunway. dekat je dengan singa piramid tu. bila2 je ley pergi liltasauk dekat situ. haa, baru teringat, dia ni tak makan ikan. kenapa? entah...elergik kot.nnt tumbuh kepala baru.haha.. and dia kalau makan, selalu berpeluh. memang atlit habis...~
Bila Kawen?
26.. dia habis Degree dulu lepas tu kerja sekejap, baru kawen. sbb aku tak nampak mcm bercinta pun kat sini..xD
Pekerjaan?
PUBLIC RELATION OFFICER (PRO), bukan GRO eh.haha.. sbb apa? byk kabel owh..sesuai la tu..hehe
Anak?
normal punya ..4 ke 5.. kalau TERkuat, adlah 7..
~teringin nak lawan boling ngn dy.... msti aku menang.haha


AMER FADLY
Akan ku panah jiwamu..haha




nama gagah dia Amir je. mamat ni ialah orang pertama yang sudi bercakap dengan aku waktu aku MMS dulu. kiranya dia ialah kawan pertama aku la dekat sini selain roommate aku. rajin betul dia tanya soalan, and rajin betul aku menjawab.haha.
mamat ni memang terer memanah. nama gelaran dia yang lain ialah CUPID.haha. dia ni asal Sunway juga. Am gelar dia kembar dengan Apis tu. mamat ni aku tak paham kalau bab nak g membusur, punctual gila. tup tap dah hilang. semangat habis.. kalau belajar? bukan tak semangat, tapi kurang dari membusur dia tu. adeh2...
Bila Kawen?
22.. waktu habis diploma. sebab dia kan CUPID..haha
Pekerjaan?
MODEL MINYAK RAMBUT. sebab dia selalu pakai minyak rambut@gel..haha..
Anak?
5 hingga 7 orang. kecik2 cili padi okey... tenaga dia, jangan dipertikaikan..hahahaha
~suka menggedik dengan aku... salah target lah Amir..haha


WAN MOHD NOR HADI
CB, Sohai, ape lagi nth..haha


satu geng dengan Nazar. panjang betul nama tu. kalau anak dia pun ada nama panjang macam ni, aku rasa IC anak dia saiz kertas mahjung..hahaha
nama lain dia Hadi. nama glamor di alam siber Loader.. wahh. sebab apa? sbb mamat ni gila Dota. sanggup tu meredah lautan api nan berduri sebab nk main dota. merantau dari johor ke arau pula tu. ishk2..
mamat ni asal Kuantan. Kampung Selamat. dia ni antara kawan aku yang terawal gak la. dia ngn aku sama2 tersesat masuk kelas dak bisnes untuk Bel. sebab kene reject , kelas penuh.haha ..takpe kan hadi, dapat kawan baru..haha..
mamat ni putih nye mmg macam cina. adek bradik dia pun mcm cina gak. slalu tak nak ngaku melayu. haha.. tak sedar diri.ces..ahhahaaa..
Bila Kawen?
payah tol nk ramal... 30 kot.. dia ni penyayang tau..haha
Pekerjaan?
CIKGU MATEMATIK. mamat ni minat Math. laju je main kira2. selamat pagi cikgu..haha
Anak?
disebabkan dia ni sebenarnya penyayang dan mitali, 10 kot..hehe..
~dia juga Cikgu subjek Dota aku..haha


SAIFUL AZHAR
Biskut..biskut..nyum2..


yabeda bedu.. nama comel dia Epul ataupun Chipsmore.. kenapa nama biskut tu? aku lagi la tak nampak kaitannya.hahaha.
mamat ni pun antara mereka yang tercampak ke kelas bisnes sama ngn aku dulu. oh tidak.. dulu kami rajin g cc jengka tu. haha... dia ni pemain ragbi. haaa, jangan main2.. siapa cari pasal ngn aku, aku panggil je dia. apa yang best dengan dia ni, semangat setiakawan tu bagus. mmg kawan yang boleh dibuat kawan la. i lap u la epul..haha
dia ni asal Ampang. rajin lah tu singgah Ampang Point ngn KLCC. sekrang dia dah tak duduk dekat kolej. duduk umah sewa. ye la kan... ada kawan baru..hehehe..
Bila Kawen?
27... normal nye timing. sebab tak nampak sangat unsur percintaan. walaupun mcm ada..hehe..
Pekerjaan?
PERDANA MENTERI. kenapa? sebab dia caring. hei, PM yang macam ni la kita nak kan?xD
Anak?
30...!!! rekod tertinggi..haha
~Walaupun begini, dia ni mudah tersentuh gak..heheehe.. :)


owh, itu aje la kut untuk entri kali ni. sebab tak nak bagi panjang sangat, aku buat untuuk mereka2 yang bersama2 dengan aku waktu aku Part 1 dulu.. lelaki dulu yer...yang selebih2nyer, entri lain yer..
p/s : dalam proses kumpul gambar owang len..xD

i'll see you soon..
tata tutu tete titi toto
assalamualaikum..


~12.52 pagi
~ Excited gila..hhahaa

2 comments:

Unknown said...

ngok ngek lah kau nih... hahhaahaha

pqah ieqa said...

amboi aswad, bab story sal owg..laju je..abis sume rhsia mmber ka kantoikan...tp best la..ngee~~