Saturday, February 26, 2011

Curi-curi~

assalamualaikum...

aloo, mesti pelik kan? kata tengah busy sekarang ni. tapi still ada masa nk pot pet dalam blog ni. well, janji melayu kan..hahahaha..

okeylah, entri kali ini aku just nk share ngn kowang something. minggu lepas tak silap, aku ada terbaca satu cerita. and penulis dia tanya sama ada patut ke benda tu terjadi. once aku baca, rasa macam perempuan tu betul, bila pikir balek, macam laki tu yang betul.. so, bek kowang pon sama pening2 cam aku gak..hehe..
p/s: aku tak ingat nama. so, kepada si penulis asal, in case terbaca, maaflah yer. saya tulis apa yang saya ingat jer..xD

cerita ni start bila si perempuan ni suka dekat sowang laki. tapi dia sangat takut nak cakap dekat laki tu. nanti, apa pula orang lain cakap, perigi mencari timba. untunglah jadi orang melayu, banyak peribahasa berguna.hehe..
jadi, perempuan tu pun just diam jer. tapi one day, entah mcm mana, perempuan tu TERberani pula nak start 
tegur2 laki tu. 
~mesti perempuan tu rasa macam dia dapat 4flat..seronok sebab dapat tegur..wakakakakaka

lama2 dowang kenal. lepas tu perempuan tu tak naklah terhegeh2 kat laki tuh. so, dy just buat macam biasa jer. tegur2 yang biasa. kadang senyum, kadang2 mesej, kadang2 call... agaknya, sebab dah kena cucuk ngn perempuan tuh, laki tu pn macam dah jatuh sayang tangkap leleh ngn perempuan tuh. apa lagi, seronok bukan main la kot perempuan tuh.
tapi perempuan tu seronok juga sbb lepas lama dia pasang jampi, bagi ayat klu2 skit, goda2 skit, akhirnya mereka pun bercouple... 
~tak silap, dalam cerita tu dia cakap, perempuan dah sampai nk give up sebab laki tu mcm nk tak nak je dekat dia.. tapi akhirnya, bersatu gak...xD

the end...

eh, gitu jer ke?
mana ada, tu baru part1.. ada sambungannyer.
lepas dowang couple, yang si perempuan tu seronok la sbb di sayangi bagai. and then, aku tatau apa yang jadi,  penulis tu tulis, dowang clash. wahh, ape cer.. aku pn tatau.
then, yang aku ingat, perempuan tu yang minta. aik, dah makin pelik skit. ada la sebab kot. dulu nk sangat..kan?
tak lama lepas tuh, perempuan tu dapat tahu laki tu dah couple ngn owang lain. perempuan tu pn geram. apa yang dia geram sangat?
dia geram laki tu buat benda yang dia taley wat waktu dia couple ngn laki tuh.
contoh?
dulu, laki tu tak berapa suka sangat hal dowang couple ni dikecohkan2. then, waktu perempuan ni dok tackle laki tuh, sikit punya payah lah. lama gak. atas alasan, tak terbuka pintu hati...
tapi alek2, yang sekarang ni, laki tu mcm buat live dekat tv3 yg dia dah couple baru, lepas tuh, penulis tu cakap yang perempuan baru tu tak amek masa lama pun. dah dapat..

persoalannyer..
1.   ikhlas ke laki tu couple ngn perempuan tuh. sbb nmpk ketara sangat perbezaannyer. benda yang taley@tadapat wat dulu, dengan awek sekarang ley wat...
2.      agak2 ikhlas ke laki tu waktu couple ngn perempuan mula2 tuh. ke dia just nk mainkan2 persaan owang jer?

persoalan aku..
1.     nk sokong siapa nie?

kalau aku, kenalah sokong lelaki tuh.sebab aku laki gak..hahaha..
tapi,  nthlah..lain owang, lain kut cara judging dia..ummm..
pendapat kowang???

okaylah.
itu saja kut..
i'll see you soon..

tata tutu titi tete toto..
assalamualaikum..

~penat.. and byk kerja..sob2..

1 comment:

nurul izzaty rosman said...

salam,pndangan sy
salah lelaki tu sbb trima ppuan tu sebab trpaksa n ats dsr belas kasihan.Bukan sebab ikhlas suka kt ppuan tu