Sunday, October 16, 2011

SEMESTER BREAK


Assalamualaikum!

hai kengkawan. rasanya dah lama sangat tak update entri baru (actually, memang LAMA SANGAT). maaflah ya. Bukan saya tak mahu update entri, tapi kesibukan belajar itu menjadi penghalang untuk saya menghiburkan hati anda semua (kononnya)

so, starting from 9 of October yang lepas, semua pelajar Diploma dan Pra UiTM secara rasminya telah pun bercuti semester. (jom lompat ramai2)
dan sudah tentu, ada juga segelintir daripada kita yang TERPAKSA dan DIPAKSA serta PAKSA RELA mengorbankan cuti2 anda diatas tanggungjawab yang diamanahkan (harap2 ikhlas)

and for your very detailed information, saya mewakili ribuan student BM112 part 5 ingin merasakan ketidak puasan di hati yang melonjak2 kerana menjadi mereka yang terakhir sekali mengambil exam. oh INTERNATIONAL TRADE..!!!!
(sempat kami main kejar2 dengan pak guard, gadoh2 sebab nak tutup pintu gate!!)



cuti kali ini, a bit bosan sebab most kawan2 sedang belajar lagi.
* Well, mereka degree dan saya diploma jewwww


so, disebabkan kebosanan yang melampau2 tu, saya telah pun merancang beberapa pakej percutian yang saya rasa menarik untuk kita ramai2 buat:

1. Mengabdikan diri di hadapan Lappy masing-masing sehingga lebam mata.
   

    well... actually inilah yang sering dilakukan tidak kira masa dan tempat, sama ada cuti atau pun belajar, sama ada waktu kuliah atau pun exam. memang tidak dapat dipisahkan antara kita dan lappy. 
(kalau dulu henpon ialah nyawa student, sekarang dah ada pesaing!!)

   *tapi anda perlu berhati untuk tidak dikejar oleh mak ayah atok opah anda kerana bil elektrik yang melambung2 nanti. TNB juga yang senyum lebar.

2. Mengikis, menghabis, mencukur, membotak dan menghabiskan DUIT



   shit! tipulah kalau kowang cakap kowang tak suka shoooooping macam nie. well, kalau dalam poket tu da kembung dengan kertas warna warni gamba tunku tu, rasanya tangan pun mulalah menggatal nak menderma pada owner butik, shoooooping complex dan yang se-geng dengannya. jadi, jika kamu bosan, ini ialah aktiviti yang antara terbaik untuk dilakukan. well, window shoooooping pon boleyh..

* kalau nak shooooping, sila ajak saya okey. uhuk2

3. Membuntang, mengangkang, berkuak lentang



   okey, this is one of my paveret hobby. TIDUR!!!
yeah.. rasanya kita memang patut tidur setelah penat lelah study last minute untuk exam (ooops). ditambah pula dengan bantal yang memang sudah lama tidak dipetakan, bantal peluk yang sudah lama tidak digomol, selimut yang sudah lama tidak diselubungkan dan jam loceng yang sudah lama tidak dicampak ke dinding sebab terlalu bising!! 


  oh, memang nikmat kalau dapat tidur nie. dan secara purata, saya hanya akan bangun apabila azan zuhur berkumandang. hebat kan? (subuh jaga okey)

* sebelum buat macam ni, make sure anda kunci pintu. kalau tidak, mak ayah atok opah anda akan berusaha untuk mengembalikan roh anda yang sedang terbang ke alam mimpi tuh. kui3..



so  boboys and gegerls sekalin, enjoy ur holiday. till us meet again.

untuk yang DEGREE tuh, baik di Shah Alam, atau di Melaka, dan sikit2 di Dungun, sila jangan ikut benda2 nie. anda kena STUDY okey...


 bubye

3 comments:

Anonymous said...

=.=' yg kat melaka tu sape yer?

Eerul Eezuan said...

>.< yang kat melaka tu ada la seorang kawan yang bajet2 dy comel.

ⒷⒽⒶⒾ ⒸⓄⓄⓁ said...

Hahahaa~~ sama la kita~~